
Kateřina Komm, Vierge à l'Enfant, 2024, bronzová varianta, 13 x 12 x 25 cm
Drobné bronzové dílo je volně inspirováno slonovinovou soškou Madony z Avignonu. Tradiční křesťanský motiv Marie s Ježíškem odkazuje k symbolu radostného i bolestného mateřství. Zatímco přední strana reprezentuje ustálený sochařský tvar, zadní je opatřena textem. Ten shrnuje deníkový záznam autorky ze dne jejího porodu.

Ivan Pinkava, Potom poznají, koho probodli, 1997, fotografie
Christologický motiv zaměřený na detail Kristových nohou odkazuje na Ukřižování. Nikde tu však nejsou stopy po násilí. Žádné hřeby ani stopy krve. Nohy takřka levitují nad drobným dřevěným praktikáblem, ne nepodobným zmenšené pohřební tumbě. Smrt v podobě tumby se zmenšuje, zatímco tělo Krista je proporčně zvětšeno. Roste. Jakoby už v tomto okamžiku bylo předjímáno Kristovo Vzkříšení. Zázrak, který založí novou naději a s ní i novou církev.